måndag 15 december 2008

Nästan klart!

Igår gick jag inte utanför dörren, utan var inne och pysslade med butiken. Nu börjar det äntligen kännas som att det nog faktiskt BLIR en butik iallafall!! Mycket föll på plats i och med att min "kassadisk" tog form. Jag har tagit en helt vanlig GORM-lagerhylla från Ikea. Hyllplanen klädde jag med en schysst vaxduk, kapade benen litegrann så att det blev en ståvänlig höjd. Sen har P målat den och jag har sytt ett tyg att hänga omkring. Tycker att det blev rätt skapligt faktiskt...och billigt dessutom! Har även klätt vårt gamla köksbord med vaxduk. Där tänkte jag lägga lite kläder, så att inte allt hänger på galgar. Apropå galgar så har jag nu hängt upp alla jag har. Tyckte att det var jättemånga, men upphängt så ser det inte ut att vara så många! Har ni barngalgar hemma så tar jag tacksamt emot dem.

Inspirerad av min första kund så var jag ju själv tvungen att tvätta och stryka mina barns gamla kläder. Fick samtidigt urrensat om det var nåt fläckigt eller lite väl urtvättat. Det vill vi INTE ha i butiken! Sånt skänker jag bort istället.
Som en liten "service" till mina små kunder så har jag låtit barnens tågbana stå kvar i rummet. Grabbarna är vänliga nog att låna ut den mot att dom själva får vara i butiken söndag - onsdag och leka med den! Bra deal tycker mamma.
Ikväll har stora L haft nån slags TV-inspelning med alla sina gosedjur. Bjuder er på en bild även från detta samt lite färska bilder från butiken!

Må gott i vintermörkret,
S












Inga kommentarer: