lördag 6 december 2008

Butiken







Nu har jobbet börjat med att omvandla ungarnas lekrum i källaren till en BUTIK! Dom har inte lekt särskilt mycket i det här lekrummet, men just nu när vi "bygger om" så kan man ju ge sig den på att dom tycker att det är jättekul att bygga med tågbanan! (Det är lilla K som bygger för fullt på bilden)



P rollade väggarna en extra gång med lite vitfärg och jag monterade ihop GORM från Ikea. Det ska bli min kassadisk tänkte jag. Just nu är P ner i källaren och målar även den vit. Sen ska det bli lite tyg och så, sen är den klar.


Ni får lägga huvudet på vänster axel så kanske ni fattar bättre vad bilderna föreställer. Jag är inte riktigt kompis med vare sig kamera eller bloggverktyg ännu!!


Nåja, visst blir det bra...??


Imorgon är det dags att börja montera ihop alla klädställningar, men först ska P och jag ha några timmar barnfritt på stan för att köpa de sista julklapparna. Det stavas LYX!


Ikväll är det förstås "Stjärnor på is" och ett glas rödvin som gäller!


Må gott!

/S

Inga kommentarer: