torsdag 4 februari 2010

Nyinkommet!!!

Fick just in lite skridskor och hjälmar! Kanske kan vara bra att ha nu när isarna ligger tjocka??








Hockeyrör ca 19 cm (ca 31)
Silvriga med spänne ca 17cm (ca 27-28)
Svarta med spänne ca 18,5cm (ca 29-30)

Alla kostar 75:-/styck








Hjälmar stl 49-56cm, 75:-/styck
Och så här se det ut utanför vårt hus just nu. Plogbilen har varit här och sk "plogat". Men har måste ha varit både blind och döv för sämre "plogning" får man leta efter! Utanför vårt staket har vi nu en minst sex meter lång och tre meter djup snöhög....dvs högen ligger alltså 2,5 meter rakt ut i gatan. Sen har dom plogat en sträng i princip mitt i gatan och lämnade en liten käck plogvall, en halvmeter hög, mitt i gatan!!! Man kommer med nöd och näppe fram med EN bil. Att mötas är inte att tala om och huruvida en stor brandbil skulle komma fram i Gamla Enskede just nu, låter jag vara osagt!!!! Fick skotta bort MASSOR med snö för att överhuvudtaget ha nånstans att ställa bilen!!! Vi grannar har stått här och svurit hela kvällen. Jag har tagit massor med kort och tänkte ta ännu fler imorgon när det är ljust igen! NÅNSTANS ska man väl kunna klaga????
Jag är ledsen att min butiksskylt inte syns mer än i ena hörnet, men jag kommer helt enkelt inte åt att skotta fram den!!!




/Sussi

1 kommentar:

Rebecca sa...

Leah har fot på ca 15,5 tror du att hon kan ha skridskon på 17cm då? Eller blir det bara jätteklumpigt? Om du tror det är ok så köper jag nog dom på söndag när jag kommer in :-)