torsdag 11 februari 2010

Fröken Pettersson

Det är jag det, eller VAR jag ända tills för 10 år sen. Sista dagen som "fröken".... Undrar egentligen vad jag gjorde då! Synd att det inte fanns nåt som hette "blogg" på den tiden för då skulle helt klart ALLT finnas dokumenterat! Vet iallafall att jag var ledig från jobbet, en enda dag innan bröllopet var jag ledig! Vilken värld levde man i då??? Nu skulle det väl säkert varit ett heltidsjobb att planera ett bröllop, men inte då! Det står INGENTING i min almanacka från 2000 vad jag hade inplanerat denna dag så jag vet faktiskt inte hur dagen såg ut, mer än att vi hade middag hemma för tärna, toastmaster samt P:s systrar. Senare på kvällen lämnade jag det sjunkande skeppet och begav mig hem till min tärna för att övernatta där. Nervös??? NIX, inte ett dugg! Det blev jag inte förrän en kvart innan bröllopet.

Ikväll är det öppet som vanligt i butiken! Ska skotta garagenedfarten litegrann bara, så att ni kommer in! Men nu har dom ÄNTLIGEN varit runt i kvarteret och tagit BORT all snö! Inte bara flyttat runt den som förut.

Jag har fått in MASSOR med nya kläder och jag stryker och prismärker för glatta livet så att det kommer upp på galgarna vartefter!!!

VÄLKOMNA!!!
/fröken P

Inga kommentarer: