tisdag 2 december 2008

Mamma

Idag får man verkligen känna på hur det är att vara mamma med barn både på förskola och skola! Imorse var det dags för Förskoleråd på lilla K:s förskola. Jag har varit med i några år nu, både för stora L och lilla K. Mycket ventilerades men framförallt föräldrarnas användande och icke användande av grindlåsen som finns på förskolan. Igår när jag kom för att hämta stod grinden mot gatan helt öppen och en grind inne på gården var också på vid gavel. Vi måste ändra beteendet så att vi alltid hänger på haspen för annars så VIPS är barnen ute på gatan och då vet man ju vad som kan hända...
Sen ilade jag iväg till jobbet för några timmars vanligt arbete, för att sen hasta tillbaka till förskolan och hämta lilla K. Vi skulle sen vidare till stora L:s adventsfika på skolan. Det regnade och var mörkt så det kändes inte alls som vi börjar närma oss jul...
Väl på skolan bjöds det på fika, glögg och skönsång (..???) av barnen. Efteråt var alla välkomna att pyssla tillsammmans med barnen...och som många vet så är just pyssel vare sig nåt jag tycker om eller behärskar..!!! Nåvä, det blev iallafall en smällkaramell till stora L, och hör och häpna så fick maken P till en smällkaramell till lilla K också. Allt detta gjordes ju förstås i raketfart, för vi hade lite smått bråttom hem.
Nu är det dags för en snabb middag för sen ska jag ila vidare till lilla K:s förskola igen för vi har "fixarkväll" ikväll. Det betyder att vi föräldrar ställer upp och fixar sånt som ingen annan hinner göra. Jag tror att jag skrev upp mig på att fixa alla böcker (tejpa kanske?) och flytta nån bokhylla. Sen tänkte jag bidra med lite gott fikabröd också förstås. Jag är bra på att flytta bokhyllor så det känns som att kvällen kommer att bli riktigt bra!!!
Hur gör NI för att hinna med allt vad barn/fika/Lucia/fixarkväll heter, så här i juletider??

kram så länge

1 kommentar:

Unknown sa...

Jätte fin bra idé att starta second hand butik i kvarteret! Vi får börja röja på vinden hemma. så ses vi. Lycka till! / B & Ts mamma.