fredag 12 december 2008

Första kunden!!!




Idag har jag tagit emot min första inlämning av kläder. Som pojkmamma blir man ju extra gråtmild och "puttinuttig" när man får ta emot de mest bedårande flickkläder. Klänningar, tröjor, jackor, små söta skor...you name it!! Detta blev ju dessutom min allra första kund!


Efter en kopp kaffe hos första kunden var jag ju bara tvungen att gå hem och börja montera ihop klädställningarna! Det gick bra tycker jag, det var lite knepigt att få alla stänger att loda rätt med varann och sen få dit klädstängerna på ett bra sätt. Men bra kvinna reder sig själv och här kan ni se resultatet: (nä, jag kan fortfarande inte få bilden dit jag vill...)


Sen var jag ju naturligtvis tvungen att hänga upp lite kläder på prov och då fick det bli de nytvättade, nystrukna och nyinkomna flickkläderna: (å inte här heller...)

Det kliar i fingrarna att få hänga upp alla kläder, men eftersom jag inte öppnar förrän nån gång i mars, så hinner dom ju dammiga och det vill man ju inte.
Just nu håller jag på att tvätta igenom mina pojkars gamla avlagda kläder för att sen stryka och hänga upp så småningom.
Nu ska jag strax åka med barnens mormor och farmor bort till lilla K:s förskola för att titta på deras Luciafirande.
Har precis strukit mitt eget Lucialinne inför Luciatåget imorgon på NK.

Hej hej,
Sussi

Inga kommentarer: