måndag 9 augusti 2010

Here we go!!!

  • Än så länge har jag ju lite att skriva om butiken om, men snart är ju den tiden förbi. Då måste jag ju ha nåt nytt att skriva om på min lilla blogg. För 5½ år sen tog jag och maken oss i kragen och såg till att gå ner alla trivselkilon vi lagt på oss tillsammans i TV-soffan. Det var några stycken... Dessutom hade jag ju hunnit med att vara gravid två gånger. Gravidkilona kan jag INTE skylla på för dom försvann lika snabbt som en avlöning (nåja, det var väl en överdrift, men ganska snabbt iallafall). Så vi registrerade in oss på viktklubb.se och började kampen mot kilona. Jag var ju förstås ganska mycket hjälpt av att jag promenerade till och från dagis två gånger om dagen (totalt 6km), dessutom med en tung dubbelvagn. Nåväl, målet var att gå ner 12 kilo (tror jag det var) på typ lika många veckor. Och gissa vad??? Jag lyckades!!! Maken gick ner 15 kilo så han var lika duktig han. Knepet var ju förstås att skriva in allt man åt (viktklubb.se räknar ut antalet kalorier) och sen då förstås inte överskrida det man blivit rekommenderad. Jag tror att jag vid nåt tillfälle faktiskt var ner och dippade på -14 kg men det var nog lite väl mycket. Hursomhelst så är det inte -12 kg längre utan tyvärr bara -4 kg. Ja, ni läste rätt. Jag har alltså gått upp åtta kilo igen. INTE kul. Egentligen bryr jag mig itne om vad jag väger, men jag vill ju gärna komma i mina kläder! Så NU har jag berättat för alla som läser min blogg, att jag ska gå ner dessa åtta kilo (jag är nöjd med sex, men det gäller att sikta högt). Ni som inte tycker det är kul att läsa om detta, låt bara bli. Jag skriver om detta mest för min egen skull, för att jag inte ska kunna fuska helt enkelt! Så nu kommer ni att kunna följa min "kamp" mot kilona. Varje måndag kommer jag att rapportera hur mycket jag gått ner (hur mycket jag väger är i sammanhanget ointressant) och dessutom hur mycket jag motionerat under veckan. Jag är nämligen världens sist levande latmask, så jag måste börja träna också!!! En gång i månaden kommer jag också att rapportera hur mycket jag minskat i midjemått.
  • Idag har jag redan promenerat i 50min (kl.06.25 - 07.15, tack gode gud att Adam&Gry är tillbaka i etern).

/sussi

Inga kommentarer: