torsdag 12 augusti 2010

Första träningspasset....ever....

Uff! Uff! Himmel vad jag är otränad!!! Imorse kunde jag ju inte ut och gå eftersom maken befinner sig i Istanbul (och våra barn måste liksom passas...). Så jag tog 20 min på trampmaskinen som uppvärmning kl.06.33 imorse. Efter det följde ett pass med lite styrkeövningar och HERREGUD vad jag inte har några muskler!!!! Jag har köpt en bok...(nu kommer ni att tycka att jag är fånig)...den heter "Kan jag, kan du". Hon som skrivit den heter Charlotte Perelli. Hon kanske känns igen. Jag tyckte det var lite töntigt att hon skulle skriva en bok om träning. Men sen läste jag att hon innan hon fyllde 32 år så hade hon typ ALDRIG tränat, men nu när man tittar på bilder av henne så är hon ju så TIGHT!!! Inte för att jag kan drömma om att se ut så där (jag tycker faktiskt att hon är liiiite för smal), men om jag kunde komma till hälften så vore ju det kul kanske...Nu är jag ju 39, men bättre sent än aldrig. Och jag har ju gett mig den på att vara i min bästa form (ever) när jag fyller 40 (och eftersom jag aldrig trönat så förstår ju ni att det inte är så himla svårt bara jag gör ett par armhävningar varje dag).
På tal om armhävningar....hahahahahaha....vilket skämt!!! Ska bli kul att se hur många armhävningar jag klarar av att göra efter ett par månader med det här programmet... För imorse var dom INTE så många!

Jag var iallafall duktig och stretchade (ungarna undrade vad i hela friden mamma höll på med).

/Sussi
PS. Vågen visade INTE på -1,5 kg imorse längre

1 kommentar:

Kamilla sa...

Härligt! Tur att det aldrig är för sent att börja träna. Tränade också igår och när jag kom hem och stretchade så fick jag också en del frågande kommentarer från lilleman snart 4 år.