torsdag 17 december 2009

Oooops!

Snacka om att det kommit mycket snö! Jag har inte gjort annat än att skotta de senaste dagarna. Igår kväll var jag i Sollentuna på köravslutning. När jag körde hemåt strax efter tio så var det i princip bart på E4:an och inga snöflingor så långt ögat nådde. På Centralbron likadant MEN när jag kom ut ut Södertunneln var det som att köra in i en vägg. Det var fullständigt snökaos söder om söder. Hemma på lokalgatorna yrde snön så mycket att jag tom missade min egen gata. Man såg inte fem cm framför sig. Det var faktiskt ganska läskigt. Fick skotta mig in på tomten och imorse var maken ute och skottade. När han skulle ge sig iväg med barnen så ville det sig inte bättre än att ett av gångjärnen på vår extremt tunga ytterdörr gick av. Där stod han med en dörr som hängde på trekvart. Fick iallafall igen den så att den gick att låsa och kunde larma. Nu har det varit en låssmed här och fixad till det hela lite provisoriskt (ja, några tjuvar kan INTE ta sig in så nu vet ni det alla ohederliga därute...). Förhoppningsvis kommer dom imorgon och byter hela rasket. Gångjärnen alltså, inte hela dörren. Tydligen har vi en mycket bra och gedigen (jo, tack) dörr som man inte får tag på nuförtiden. Vi har ju lite planer på att bygga ut vår (obefintliga) hall såsmåningom och i den processen ingick ju att byta dörr, men man kanske ska tänka om lite där. Kanske går att snygga till den vi har (just nu är den gräslig).
När jag kom till jobbet (det andra alltså) imorse så var det inte tillstymmelse till att ha snöat nåt i innerstan under natten. Men fortare än man hann säga snöskyffel så kom ovädret även dit, hahahahahaha. (Jag skrattar fortfarande...)
Nu är ytterligare ett julbestyr avklarat men jag talar inte om vilket för då tror ni att jag blivit knäpp på riktigt...
I helgen väntar julgransinköp och några åk i pulkabacken (åh, vad syyynd att jag har öppet på lördag...not...). Sen ska vi väl klä den rackarn också och det görs gärna till lite julmusik, en mugg glögg och förväntansfulla barn.
Jag har ett lite tips förresten angående julgranspynt. Vi har ända sedan barnen föddes köpt ett speciellt utvalt julgranspynt till dom. Behöver nödvändigtvis inte vara nåt jättedyrt, men det ska gärna ha en liten "historia" eller vara extra snyggt eller så. Vi har köpt nåt på Disneyshopen i London tex när vi varit där före jul. Dom har fått jättefina "silver"hängen från Georg Jensen, etc etc. Sen har dom en varsin låda som vi lägger ner allting i. Självklart pyntar vi granen med dessa saker varje år. När killarna sen flyttar hemifrån så har dom en varsin låda med julgranspynt!! Ni kan ju bara TÄNKA er vad glada deras respektive kommer att bli över att svärmorsan har fixat pyntet till deras gran!!! Eller???

Tjing
/Sussi

Inga kommentarer: