tisdag 29 december 2009

Long time, no blogging!

Skäms på mig som inte bloggat på tio dagar! Men här har det verkligen varit fullt ös vill jag lova! Både P och jag jobbade dagarna före jul. Barnen var på dagis/fritids på måndagen, med mormor på tisdagen och med farmor och farfar på onsdagen. På onsdagskvällen anlände också P´s lillasyster P (alla systrar heter P, så det kan ju bli svårt för er att veta vem jag menar...) med familj. All julmat var inhandlad i god tid så det kändes inte stressigt inför julen alls faktiskt.
Julafton började med lite långfrukost och sen blev det lite pulkaåkning för de som ville. Vid ettiden anlände så min mamma och min mormor för att delta i julfirandet. Och det blev som hos de flesta andra denna dag; mat, Kalle, fika, glögg, tomte, julklappar och mera mat.
Barnen kroknade ihop vid halv tio och jag var väl inte långt efter. Alla var nöjda med sina julklappar tror jag. Barnen ser nog mest framemot att få använda sina 25 pund som de fick. Vo åker till London om ett par dagar och dom har blivit lovade att få köpa PRECIS vad dom vill för pengarna på Hamleys (nåja, liiiite kan man nog styra dom...). Har hunnit med lite annandagsrea också med svägerskan och svågern. Igår var vi på Ikea och köpte en ny byrå till vårt sovrum, det blev jättefint. Idag har jag ägnat några timmar till att rensa i garaget. Man har ju en viss förmåga att samla på sig en hel del skräp. Egentligen skulle man behöva flytta till en mindre lägenhet och bara ta med sig det nödvändigaste. DÅÅÅ har man rensat på riktigt!!! Men nu är man lyckligt lottad som har ett stort hus och då blir det mycket grejer också. Dessvärre står det saker på vinden också till min stora förtret. När vi flyttade in i huset så var min ambition att vi aldrig skulle samla på oss så mycket saker att vi var tvungna att använda vinden.... Det gick tills för typ nåt år sen. När vi skulle ställa undan ungarna Bobby Cars och stora Duploskepp och annat så var vi tvungna att ta vinden i besittning. Blä.
Ikväll blir det god lax till middag. Imorgon en sväng på stan med maken. Vi ska slå på stort och käka lunch på firman. Han har ju hjälpt mig så mycket med hemsida och annat, så det kan väl Kajulen bjussa på kan man tycka! Sen måste jag också rigga iordning min infosida som jag ska ha på "Barn-i-stans" hemsida. Jag länkar dit när jag är klar med allt!

Tjing
/sussi

Inga kommentarer: