onsdag 2 december 2009

Jag och Peter!!!

Igårkväll var det dags för lite tjejträff! Vi är fem tjejer som träffades när vi jobbade på samma bankkontor för massa år sen. Vi gillar varann och har därför fortsatt att umgås. Idag är fyra av oss kvar i banken medan en har lämnat skeppet. Tack till er för att ni finns och berikar mitt liv! Alltid lika härligt att träffas och utbyta erfarenheter, både från arbetslivet och från privatlivet. Vi har totalt tio barn (och en på väg) i varierande åldrar. Vi som har småbarn förfasas över de andras historier om sina tonårsbarn... Små barn, små bekymmer. Stora barn, stora bekymmer....
Nåväl, Peter då?? Jag blev upphämtas i bil av C igår och vi hittade till slut ett litet parkeringsgarage vid David Bagares gata inne i stan (rekommenderas för kvällsparkering, 30:- mellan 18-24 och ett stenkast från Stureplan!). När vi parkerat och började gå mot utgången så kliver det ut en snubbe ur en bil. Han såg ut som nån tuggummituggande hantis i träningsoverall, MEN jag tyckte han var lite lik nån... Måste vara jobbigt att vara så lik honom tänkte jag och fortsatte gå. När jag var typ en meter ifrån snubben så såg jag att det VAR han....PETER STORMARE!!!!! Hur stora är oddsen för att man springer på honom i ett pyttelitet garage i Stockholm en kväll i december????? Jag var såååå nära att be om en autograf men modet svek mig lite. Man börjar ju bli rätt van vid alla kändisar som flyttat till Enskede de senaste åren :-), men nu blev faktiskt tom JAG impad! Och min kompis såg ingenting förstås, så några bevis har jag inte. Men jag såg vad jag såg!!! En sunkig, orakad (men ändååå) Peter Stormare!

Tack för mig!
/Sussi

Inga kommentarer: