lördag 18 september 2010

En fin insats!

Idag har jag skänkt 2.630 kronor från Kajulen Secondhand till Hjärt-Lungfonden för barn.
Jag har skänkt dessa pengar till en liten, liten flickas minne. En liten flicka som inte fick leva mer än en månad förra hösten på denna jord, hos sin storasyster, mamma och pappa. En flicka som föddes på min äldste sons födelsedag, men som alltså somnade in bara en månad senare, den 3:e november. Denna lilla flicka blev igår änglasyster till en lillebror och jag är så glad att indirekt kunna ge denna familj och alla andra drabbade familjer en fantastisk gåva i form av ett bidrag till forskningen kring bla hjärtsjukdomar. Tillsammans kan vi göra skillnad.

Tack alla fantastiska "Kajulare" som valde att skänka era innestående pengar till detta ändamål.
Ni vet inte hur mycket ni betyder för alla drabbade. Jag är grymt stolt över att ha lärt känna er genom butiken!
Så tack; Anneli, Susanna, Caroline, Erika, Sofia, Camilla, Anna, Malin, Elisabet, Carina, Titti, Fia, Carolin, Anette, Helena E, Helena G, Nadja, Gabriella, Åsa, Karin, Eva, Marcia och Lottie!!!
Ni har gjort skillnad!!!

Dåså. Efter en insats på kafeterian så kan man väl med gott samvete ta och slå sig ner i soffan med ett glas vin? Barnens mormor kokar lingonsylt för glatta livet vid min spis och maken har just satt sig i en taxi på väg hem från en Sydamerikatripp (ja, han flög förstås över Atlanten).
När han kliver in genom dörren så är det HAN som nattar barnen....

/sussi



1 kommentar:

Rebecca sa...

Som mamma till dessa barn kan jag bara säga hur enormt tacksam jag är för att ni alla gjort valet att bidra. Det är tack vare människor som er som gör att forskningen går framåt och som förhoppningsvis gör att ännu färre ska behöva gå igenom det vi har gjort...Tack!!!!!