fredag 5 mars 2010

Det sitter i ryggmärgen!

Trots att det nog var tio år sen jag stod på ett par slalomskidor så funkade det faktiskt mycket bra att susa ner för backarna i Lindvallen! Kanske kan det ha nåt att göra med att det mest blev gröna backar av typen "Ida, mycket lätt". Det här var ju ungarnas resa, ett försök att få dom att bli bitna av slalom. In i skidskolan på förmiddagarna och sen lite egen träning på eftermiddagarna. Jag har ju NOLL tålamod så det blev en del meningsskiljaktigheter mellan mig och min förstfödde. Dessvärre slutade första dagen med ett stukat knä för hans del....
Dag två satt vi således på Sälens Läkarmottagning för att få ett utlåtande. Hade sällskap av min kompis I och hennes son som OCKSÅ lyckats få ett stukat knä. Över två och en halv timme väntade vi på att få komma in till läkaren...TÅLAMOD!!!
Nåväl, skidskolan missades således dag två. Nytt försök dag tre, men L fick se sig besegrad av backarna.... Han hade ju missat både "svängövningarna" och "plogövningarna" så han fick öva med pappa resten av dagen. Han slutade iallafall semestern med flaggan i topp! Backen "Hugo" passade L som hand i handsken och han tog sig ner med bravur. (Själv fick jag staka mig ner för att över huvudtaget komma nånstans...)
Jag tror killarna gillade det iallafall och det är ju huvudsaken!!!
Sen har det sina fördelar att fira semester tillsammans med två kockar, och när dom dessutom har två kompisar som anslöt sig till sällskapet dag två som OCKSÅ var kockar (varav den ena "gammal" landslagskock) så var ju livet på topp! Vilka middagar!! Jag säger bara det; VILKA MIDDAGAR!!!! Jag har tex ätit ostron för första gången i mitt liv, så då förstår ni vilken klass det var på käket! Tack SNÄLLA ni för allt!!! Jag lever på det än!!! (Tyvärr fastnade nog ett och annat kilo på magen också...)
Nu ska jag ta hand om en lagom sur lilla K som bittert ångrar sig att han inte följde med stora L och mormor till Aquaria och tittade på hajbebisar...."jag är rääääädd för hajar.....".
Han får tillbringa eftermiddagen med mamma istället. Ska nog kunna jaga ut honom i snön litegrann.

/Sussi

Inga kommentarer: