söndag 13 december 2009

Snart dags!

Dagens bidrag till årets julbord är klart. Har just kokat en massa tomtegröt, helt utan tokigheter! Brände knappt fast i kastrullen ens!
Om en halvtimme ska maken och jag bege oss till Engelbrektskyrkan för ett sista genrep inför Luciakonserten kl.18. Det är vår ALLRA sista Luciakonsert någonsin med denna kör!
Jag har varit med sen 1992, så det borde betyda att detta blir mitt artonde Luciatåg... nej vänta när stora L var bebis hade jag ett litet uppehåll. Men sjutton stycken iallafall, och då har jag inte räknat med förra årets luciatåg på NK, när vi lussat för nån orden och inte heller de år vi haft dubbla konserter. Det är utsålt i år också trots att biljetterna aldrig varit dyrare. Kyrkan tar 1.100 personer så det är rätt knökat med folk! I många år sjöng jag solo och jag häpnar fortfarande över att jag klarar att "sola" inför så många personer när jag knappt vågar sjunga solo hemma framför en fullsatt soffa... Det är MYCKET mer nervöst!
Det är inte utan att man känner sig lite vemodig idag iallafall. Det kommer att kännas väldigt andäktigt och högtidligt, det kan jag lova! Igår på repet så sjöng jag inte eftersom jag inte hade mycket till röst och ville spara den till idag. Det var erhört kul att bara sitta och lyssna. Det låter så HIMLA bra om kören! Spelade in några små snuttar med mobilen. Idag kommer en man att filma hela konserten i nåt slags "dokumentärfilmningsutbildningssyfte" (långt ord). Jag HOPPASatt vi kan få chans att köpa filmen, det skulle vara SÅ roligt att ha!

Nu är det dags att dra på sig dom vita strumpbyxorna, vita sockarna och den vita t-shirten... Linnet, kransen och det röda bandet är redan på plats i kyrkan.
Wish me luck!

/sussi

Inga kommentarer: