fredag 11 december 2009

Riktigt, riktigt NÖJD!!!

Åkte och storhandlade imorse... Jag retar mig ju lite på att BEA inte öppnar förrän kl.9. Hade dom öppnat kl.8 så hade man ju kunnat åka direkt dit när man lämnat barnen i skolan och på dagis. Nu hinner man hem en sväng och ta en latte, vilket iofs inte är det sämsta. Dessutom inser jag ju hur lyckligt lottad jag är som kan åka och storhandla en fredag morgon...hur många kan det??? Jag börjar ju inte jobba förrän kl.10 och då är ju det på hemmaplan.
Nåväl, jag hade skrivit en lång inköpslista medan jag drack min latte och NATURLIGTVIS hade jag skrivit den i "gå-ordning" (alltså i den ordning varorna dyker upp i affären). Så ordentlig är jag! Man sparar MASSOR med tid på det, prova ska ni få se!
Hur som haver, när jag hade parkerat så kom jag på att jag glömt min inköpslista, aj,aj,aj.
Skulle jag vända om och hämta den...Nä, det hade jag inte tid till. Så jag chansade och hoppades att min ganska nyligt skrivna inköpslista hade etsat sig fast i minnet (jag har liten tendens till att ha fotografiskt minne också, det kanske underlättar...). Så jag traskade min vanliga snitslade bana och hoppades att allt kom med. Betalade och gick ut på parkeringen, får syn på en av ICA´s affischer om billig nötfärs...kom på att DET hade jag glömt, vänder om och handlar det också.
Kommer hem, prickar av mot inköpslistan (som faktiskt var ganska lång) och ALLT var med!!!
Var inte det duktigt? Till saken hör också att denna storhandling inte tog mer än 30 minuter från dörr till dörr. Fem minuters bilkörning i vardera riktning och tjugo minuters handling (fyra proppfulla papperskassar). Hurra vad jag är effektiv och bra.
För att vara lite allvarlig...med lite planering (som "gå-ordning" tex) hinner man MYCKET mer än man tror faktiskt. Hellre lägger jag ner lite tid i hemmets lugna vrå på att planera mina inköp än att virra runt som en yr höna inne på ICA tillsammans med alla andra yra höns!

Om tre minuter öppnar butiken, så TÄNK vad jag har hunnit på en enda ynka timme!

VÄLKOMNA!
/Sussi

Inga kommentarer: