torsdag 26 november 2009

VAB igen!

Var på Förskoleråd imorse vilket resulterade i att jag inte var på jobbet förrän kl.10. Hann jobba 1,5 timme innan lunch och när jag var tillbaka efter lunchen hittade jag en lapp på skrivbordet som sa: "Ring Kalles förskola, han har feber". Jippi! Han var rätt hängig och hostig imorse, men INGEN feber vill jag betona. När personalen tagit tempen på honom hade han 38,5. Det var bara att packa ihop och åka och hämta honom. När jag sen tog tempen på honom vid tre så hade den stigit till över 40 grader. Jag petade i honom lite Alvedon och så gick vi och la oss. Han somnade på två röda, men betedde sig helt plötsligt som en sovande hund som drömmer om att han är ute och jagar kaniner. Ni som haft hund vet vad jag pratar om. Ben och armar rör sig "springande" samtidigt som man gläfsar lite! Det var min lilla K det! Kände inte att jag ville släpa ut honom för att hämta brorsan (maken/pappan är lämpligt nog i Paris när sonen blir sjuk...) så jag ringde en klasskamrats mamma och bad dom transportera hem stora L. Det gick förstås alldeles utmärkt. Nu är min mamma här och hjälper mig med killarna eftersom P som sagt är bortrest. Och för er som inte tror att jag grejar barnen SJÄLV så vill jag bara förtydliga att hon nattar dom åt mig eftersom butiken är öppen:-). Dom behöver i säng även om jag jobbar liksom!!!
Imorgon får jag ha en liten assistent i bakgrunden när butiken är öppen, men jag tror att han mest kommer att sitta i soffan och titta på en bra film!! Stora L får följa med en kompis hem efter skolan åsså får vi se om det blir hemleverans på honom även imorgon eller om P får plocka upp honom i taxi på väg hem från Arlanda. Det enda molnet på himlen NU är att jag måste släpa med K när jag kör L till skolan imorgon bitti. Men han får sitta kvar i bilen medan jag lämnar!

/Sussi

Inga kommentarer: