fredag 28 maj 2010

REA-race

Igårkväll var det värsta rea-racet i butiken. Många hade hörsammat min uppmaning om att hjälpa mig att tömma butiken! MÅNGA plagg vandrade igår vidare hemåt till nya små användare. JÄTTEkul tycker jag! Dessutom började jag förbereda för killarnas loppis imorgon och lyckades tom få lite sålt redan under kvällen! Till grabbarnas stora förtjusning imorse!
Vi måste nog rensa ännu mer om dom ska ha fullt bord imorgon. Efter stängning blev det en sen sushimiddag med ett glas vitt framför teven. Tänkte att man iallafall måste kolla på Sveriges framträdande i Eurovision. Kollade inte klart på allt. Imorse var jag ute på en tidig morgonpromenad (ut genom dörren 06.12) och då hörde jag på nyheterna att Sverige INTE GÅTT TILL FINAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Visserligen tycker jag INTE om låten what so ever och har alltid hävdad att den är dålig och inte kommer att klara sig, men hur det än är så BRUKAR ju Sverige ta sig vidare ändå! Vill ni ha ett hett tips från mig? SPARKA CHRISTER BJÖRKMAN!!! Att man inte redan gjort det är för mig helt obegripligt! VAD har han tillfört schlagern?? Han tror bara att han är Almighty God, eller nåt. Han är tydligen otrevlig också har jag hört från säkra källor i gaysvängen....
Well, well! Vi är ändå på fest på lördag kväll så man missar ju inget på teve då.
Tur att det är krypavstånd hem från festen (genom häcken bara) eftersom jag blir hämtad prick 09.00 på söndag morgon för att sedan sjunga HELA dagen. Först vår allra sista gudstjänst kl.11 och sen lite rep och sist men inte minst vår ALLRA sista konsert nånsin med kören. Snyft. Ni är alla hjärtligt välkomna. Det är kl.18 i Engelbrektskyrkan, fri entré. Kom i tid för jag har en känsla av att kyrkan kommer att fyllas till bristningsgränsen. Intet öga kommer att vara torrt och det är faktiskt med sorg i hjärtat och en liten tår i ögat som jag skriver detta nu faktiskt! Har nog inte fattat att mer än 18 års sjungande i samma kör snart är till ända. Man förtränger det så gott det går. Tisdagen den 8/6 har vi stor avslutningsfest hemma hos vår körledare (som alltså nu går i pension) och det är nog först när man ska rulla hem därifrån som man på allvar fattar att nu är det slut!
Hoppas ni har möjlighet att komma på konserten, vore kul med lite fans!

Idag är det fika på Kajulen igen! Muffinsarna (heter det så?) är framdukade och jag ska bara ta en sväng bort på BEA och storhandla lite (ja, jag brukar hinna det på en dryg halvtimme, jag är EFFEKTIV) så ska jag slå upp dörrarna! Blir det rearace idag också??? Ni bestämmer!

/Sussi

Inga kommentarer: