tisdag 18 maj 2010

Hej och hå!

Nu har det varit dåligt med blogginlägg igen! Skäms på mig! Vi har varit på lantstället i Ö-vik i helgen som var. Öppnat upp, kollat att inga råttor invaderat huset etc etc. Killarna (dom små alltså) har lekt med sysslingen L som är två dagar yngre än lilla K. Dom hade superkul. Dom fiskade, fångade paddor och sprang runt, runt på tomten. Jag krattade löv och tog det allmänt lugnt. Umgicks lite med svägerskan och svågern som bor däruppe. Just nu är samma svägerska i Stockholm på kurs. I söndags var vi hemma i Enskede igen och då fortsatte jag med mitt trädgårdsprojekt, "bygga" rabatt. Det känns i kroppen kan jag säga.
Igår kväll var det dags för tjejträff, fem tjejer blev till slut tre men vi hade trevligt ändå!!! Vi satt på Rivals uteservering och hade det gott med ett glas rosé och lite mat. Alltid lika trevligt tjejer!!! Tack för sällskapet! Ikväll blir det umgås med svägerskan, natta barnen och krokna i soffan. Imorgon KANSKE vi ska köpa en stor överraskningsgrej till barnen, vi får se.
Förresten; maken har fått nytt jobb, nån som har nåt bra förslag hur jag ska överraska honom med nån slags "firning" av detta??? (Det är lugnt, han läser inte frugans blogg!) Jag skäms lite över att jag inte riktigt uppmärksammat detta faktum, men jag håller fortfarande på att smälta att han kommer att resa en hel del över hela jordklotet. Nästan halva tiden faktiskt....

På fredag lyxar vi till det lite igen med fika i butiken. Missa inte det vetja!!!

Tjing,
Sussi

Inga kommentarer: