tisdag 16 februari 2010

Ny erfarenhet!

Imorse när jag satt på t-banan vid Medis så sa föraren att det citat "var nåt konstigt" på röda linjen. Jaha, tänkte jag. Jag fortsätter väl till Hötorget och tar bussen till Gärdet. Inga problem. När vi kommer in till Slussens station får vi dock meddelandet att strömmen är tillbaka och tågen går igen! Glatt (nåja) hoppar jag på Ropsten-tåget och åker vidare. När vi precis lämnat Gamla Stan försvinner strömmen IGEN! Och där blev vi sittande i nästan en timme. Sen fick dom nödutrymma tåget. Det innebar att klättra ner på stegar IN i tunneln. En liten lätt promenad på ca 400 meter inne i tunneln MELLAN tågen och väggen (med alla kablar). Även om dom sa att dom stängt av strömmen så var man ju faktiskt lite nervös! Väl framme på T-Centralen så var det att klättra uppför en stege och sen vidare upp på Vasagatan. Ytterligare en liten promenad till Kungsgatan för att försöka komma på 1:ans buss. Det var ju rätt mycket folk i rörelse. Dels alla vi som blivit evakuerade och sen alla andra som överhuvudtaget inte kommit ner i tunnelbanan och som sökte sig till jobbet andra vägar! Jag gick ut genom dörren 07.50 imorse och jag klev in genom dörren på jobbet kl.10.40. Nästan TRE timmar från dörr till dörr!!!

Tack SL för en ny erfarenhet i livet och TACK OCH LOV att det inte skedde på HEMVÄGEN!!!
Jag tror att jag tar bussen ner på stan och hoppar direkt på Gröna Linjen i eftermiddag!

/Sussi

Inga kommentarer: