tisdag 1 mars 2011

Läbbigt!

Har just köpt min första kurs ifrån Hermods. Det blev Administration A, för det kändes som att den skulle vara ganska easy för mig att klara av. Samtidigt köpte jag även litteraturen som hörde till. Man får en ISBN-hänvisning från Hermods så det är bara att gå in på Adlibris och fylla i numret under "Sök" så kommer boken fram. Om några dagar får jag ett mail med inloggningsuppgifter etc och då är det bara att sätta igång. Denna kurs är på 50 poäng och det motsvarar 2,5 veckas heltidsstudier. Jag har ju tänkt plugga ungefär på halvtid, men kände genast att det inte skulle bli mycket gjort då... Jag har planerat för att läsa 1.050 poäng under det här året som jag är tjänstledig, men det skulle ju i praktiken innebära nästan tre års halvtidsstudier!!! Fattar inte hur jag tänkte där egentligen! Man läser 800 poäng på ett år normalt, men då har man också jullov och sommarlov etc. Precis som jag själv hade tänkt mig, haha. Det finns ett par kurser som jag kan tänka mig att stryka, men å andra sidan så skulle jag nog vilja förlänga min tjänstledighet med några månader, så det kanske löser sig på sikt. Det ska bli oerhört spännande att börja plugga igen efter nästa 21 års uppehåll. Jag tror inte riktigt att jag fattar vad jag gett mig in på! Ämnena som jag hade tänkt försöka läsa är:

Administration A och B (totalt 250 poäng)
Företagsekonomi A (50p)
Psykologi A (50p)
Människan socialt och kulturellt (100p)
Etik och Livsfrågor (100p)
Arbetsmiljö och Säkerhet (50p)
Organisation och Ledarskap (50p)
Personaladministration (50p)
Ergonomi (50p)
Kommunikation (50p)
Projektarbete (100p)
Datorkunskap (50p)
Programhantering (100p)

Sen skulle jag ju JÄTTEgärna vilja smälla på lite tyska i öronen när jag tar mina schemalagda, dagliga promenader/joggingturer.... En gång i tiden var jag en rackare på tyska och tänkte mig fräscha upp den lite! Lite spanska vore ju heller inte helt fel. Franska står också på programmet eftersom barnen har franska kusiner. Sen skulle jag gärna vilja lära mig att spela både piano och gitarr. Lite luncher med kompisar och hälsa på mina gamla jobbarkompisar....Ja, ni fattar att jag antagligen skulle behöva vara tjänstledig i ungefär fem år för att hinna med allt.
Lägg där till att jag ska ta hand om dom tunga solopartierna i en fantastisk mässa som vi ska framföra med min nya kör i september nån gång. Det ska ju övas till det också!!! (Fast just DET är ju bara enormt roligt och fruktansvärt HEDRANDE att få det förtroendet efter bara sex veckor i kören!!!)

Ni följer väl med mig på min resa? Den största jag gjort i vuxen ålder!

Kram
/Sussi

4 kommentarer:

dissertation writing sa...

That article is so interesting and makes a very nice image in my mind. Thank you for sharing this info with us!

term papers sa...

Blogs are so interactive where we get lots of informative on any topics...... nice job keep it up !!

same day essays sa...

I just love the way you work. Thanks for sharing this great and interesting stuff.

Viral internet memes and fails blog sa...

I like your blog alot!