fredag 16 april 2010

Supermorsa!

Ibland är man inte till fullo den där supermorsn man skulle vilja vara! Körde barnen till skola och dagis imorse och det regnade lite. Galonisbyxorna åkte med till skolan, men inte jackan. Hade väl nån slags illusion omatt det inte skulle bli så farligt! Satt hemma nu en dryg timme senare och tittar ut genom fönstret och konstaterar att DET REGNAR....GANSKA MYCKET!!!
Med en lätt rodnad på kind plockar jag fram Stora L´s jacka, fäster en lapp på den med en hälsning från mamma, sätter mig i bilen och åker bort till skolan. Då var dom redan ute på rast så det var bara att leta upp det våta barnet och sätta på honom jackan. Det är ju tur att sånt här inträffar när man är hemma, inte har öppnat butiken ännu samt har tillgång till bil!!!
Nu känner jag att jag åkt upp lite igen på "Supermorsestapeln" och kan öppna butiken med gott samvete.
I eftermiddag åker jag till Måleributiken i Alvik för ett möte med maken. Det är dags att köpa tapeter inför förestående renovering...igen...!!!! Och den här gången är det liksom inte bara renovering utan liksom lite utbyggnad av hus också!!! (Nä, butiken ska inte bli större)
Har väl redan bestämt vilken tapet det ska vara i vår nya hall, gamla hallen, trapphuset upp samt hallen uppe! Det blir samma som vi har i köket och matrummet. Jag gillar den skarpt!
Nu återstår bara att bestämma sig för en tapet till sovrummet också.
Så; ett möte med maken alltså!

Ni har väl inte missat att det fortfarande finns platser kvar på Första Hjälpenkursen den 9/5?

/Sussi

Inga kommentarer: